Lean Startup - Servicedesign

Den bedste måde, vi kan skabe værdi for vores kunder, er ved at levere den bedste brugeroplevelse for kundens kunder. Da både behov og muligheder konstant ændrer sig, bruger vi en udviklingstilgang, som gør det let at realisere en idé og hurtigt kan dække et forretningsbehov på markedet.

Three people looking at documents together. Photo.


Servicedesign + principper for Lean Startup

Alle løsninger, Itera leverer, har brugeroplevelsen i fokus. Vi har udviklet en effektiv metode, hvor vi aktivt involverer både kunden og kundens kunde i arbejdet. Her kombinerer vi servicedesign-metodik med principper fra Lean Startup. Vi lytter, observerer og analyserer for at skabe hypoteser, som kan testes – og derefter gentager vi processen. Brugeren er altid i centrum, og metoden tillader, at nye ideer hurtigt kan testes uden tidskrævende analyser og omfattende specifikationer. 

Hurtigere på markedet med «Minimum Viable Products»

I flere projekter har vi reduceret 'time to market' med over 70 procent i forhold til mere traditionelle udviklingsmetoder. Det opnår vi ved at arbejde målrettet med at skabe en minimumsløsning (Minimum Viable Product), så vi kan måle, teste og lære, før vi går i gang med at udvikle yderligere. Et vellykket Lean Startup-projekt kræver fokus, forankring, fremdrift uden barrierer - og ikke mindst en fælles forståelse af, at man skaber en minimumsløsning, som skal videreudvikles.