Salg af ny bil online

Car.jpg

Santander havde en idé, hvor bilforhandlere kunne sælge biler med finansiering på nettet. De vidste ikke, hvordan løsningen skulle se ud eller fungere, men det var vigtigt for dem, at være først på markedet.

Udfordring

Santander havde en idé, hvor bilforhandlere kunne sælge biler med finansiering online. De vidste ikke, hvordan det skal se eller fungere, men det var vigtigt for dem at være først på markedet. Santander var indforstået med, at løsningen ikke kunne være 100% første gang, den blev lanceret, men at det skulle være en løsning, de kunne bygge videre på. Det vigtigste var at være først!

Løsning

Iteras team udviklede løsningen efter Lean-Startup metoden. Det indebar korte sprints og ugentlige brugertest. Sprints var baseret på et sæt af hypoteser, der blev defineret i starten af projektet, og feedback fra brugertest. I tillæg til brugertest benyttede teamet sig af teknisk test fra Itera Nearshore i Ukraine.

Anvendt teknologi: 

  • Front-end: Backbone.js, Marionette.js, RequireJS, Jasmine, Karma.
  • Back-end: SharePoint, SQL, NServiceBus.
  • Deployment & Build: TeamCity.

Resultat

Efter otte uger leverede Itera en online løsning. Det var i overensstemmelse med det, Santander havde ønsket sig for at kunne være de første med en sådan løsning. Brugerdokumentation og teknisk dokumentation var også en del af leverancen. Teamet arbejder nu på videreudvikling baseret på feedback.

"Vi har haft og har en række projekter i Santander, men jeg tror, der er mange i min organisation, der vil være enige med mig, når jeg siger, at dette har været en af de mest effektive og succesfulde projekter, vi har haft."

- Camilla Jørgensen, Regional Director East, Santander Consumer Bank