Nye sko på CMS-plattform

Eurosko website.jpg

Med en stigende andel i e-handel på forbrugermarkedet, herunder sko, så EuroSko nødvendigheden for at investere kraftigt i digitalisering.

Udfordring

Med en stigende andel i e-handel på forbrugermarkedet, herunder sko, så EuroSko nødvendigheden for at investere kraftigt i digitalisering. Udgangspunktet var de tre konceptkæder EuroSko, Shoeday og DNA shoes og mærkerne Stockholm Design Group og Roots.

Løsning

Itera og EuroSko udviklede et strategisk digitalt mål, hvor konceptkædernes målgrupper, brand, marketing og kommunikation blev gennemgået og opdateret med tanke på en digital virkelighed. Gennem brug af servicedesign-metodik udarbejdede vi kunderejser for de tre mest almindelige købsscenarier: 1) kig online - køb i butik, 2) kig online - køb online, 3) se i butikken - køb online. Desuden udviklede vi tre nye koncept sites klar til e-handel på alle platforme (PC, tablet og mobil) samt en ny brand site for Stockholm Design Group, som er gruppens premium brand. Gennem disse leverancer dækkes én af kunderejserne: kig online, køb i butik.

Alle løsningerne er integreret med EuroSkos salgssystem og interne produktsystemer. Den næste fase havde fokus på indførelse af reservationer af sko i butikkerne og varebeholdning for den svenske EuroSko samt klargøre andre lande og kæder til fuldskala B2C e-handel i den næste fase. Når de interne systemer og logistikken er klar, vil online shopping være det næste skridt. Da Eurosko-gruppen har et internt designmiljø, har de selv været ansvarlig for den grafisk udformning af siderne. Itera har stået for målgruppeanalyser og udvikling af websteder i samarbejde med Chainbizz.

Resultat

De sider, der er blevet udviklet er: eurosko.no, eurosko.dk, eurosko.se, dna-shoes.com og shoeday.no. I samarbejde med Eurosko og ChainBizz arbejder vi med at modernisere infrastrukturen, sådan at Eurosko vil stå godt rustet med en kraftig e-handels- og markedsføringsplatform i årene, der kommer.