Cloud-system til Elgiganten

Flag elkjøp.jpg

Itera har leveret en integration af kundens egne IT-løsninger med et cloud-baseret personalesystem.

Udfordring

Kunden ønskede en ekstern, cloudbaseret HR-løsning, der ikke måtte gå på kompromis med brugervenlighed og effektivitet for deres mange tusinde ansatte. En udvidelse af serviceporteføljen - gennem cloudbaserede løsninger - ville give fleksibilitet og medføre omkostningsbesparelser, men forudsatte integration med deres eksisterende løsninger.

Løsning

Itera har leveret integrationen af kundens egne it-løsninger med et cloud-baseret HR-system. Dette har ført til, at stillingsinformation og personaledata for virksomhedens ansatte er blevet integreret med information fra selskabets øvrige forretningssystemer knyttet til kasse, lager, intranet, e-mail m.m. For at give slutbrugerne et password og brugernavn til alle tjenesterne - "Single Sign On"-funktionalitet mod det cloudbaserede personalesystem - har Itera implementeret en føderationsløsning baseret på SAML2.0-standarden. Dette giver brugerne tilgang til HR-løsningen med deres eksisterende profil uden yderligere pålogging samtidig med, at sikkerheden er i top.

Resultat

Kundens IDM-platform og føderationsløsning sætter kunden i stand til at integrere 3. parts services sømløst i virksomhedens serviceportefølje uden at tage hensyn til leverancemodel.

"Med 11.500 brugerkonti, fordelt på otte lande og op til 500 medarbejdere ind og ud i en måned, er "Identity og Access Management" meget vigtigt for os. Over 90% af al brugeradministration løses direkte af vores 400 ledere i virksomheden uden, at it-afdelingen skal inddrages. Dette er en betydelig rationalisering, som vi har realiseret ved hjælp af Itera specialister."

- Geir Nøstdahl, chef for IT Operations Elkjøp/Elgiganten